Aradi projektmeeting - befejeződött az első mérési periódus

Aurel Vlaicu Egyetem Testnevelés és Sport Kar Sporttudományi Kutatóműhely 2018. 12. 07.

Az aradi (Románia) Aurel Vlaicu Egyetem Testnevelés és Sport Kar Sporttudományi Kutatóműhelyében tett látogatás célja a személyes egyeztetés a romániai partnerrel az EFOP-5.2.2-17-2017-00035 projekt megvalósításával kapcsolatban.

A meeting fő célja volt a projekt keretein belül megvalósuló kutatás első fázisa során szerzett magyar, illetve román (aradi) tapasztalatok bemutatása és összehasonlítása, továbbá a felmerülő kérdések, problémák és nehézségek megvitatása, a lehetséges megoldások egyeztetése.

Részletes egyeztetésre kerültek az alábbiak:

  • hogyan gyorsíthatók a mérések;
  • mi a teendő abban az esetben, ha a gyermek nem kapott szülői engedélyt a vizsgálatban való részvételre, de a gyermek mégis ragaszkodik hozzá;
  • hogyan gyorsítható a mért adatok digitalizálása;
  • a mért adatok digitalizálása során milyen kódolással és adatsorrenddel dolgozzunk a statisztikus munkájának könnyítése és gyorsítása érdekében;
  • a testösszetétel-mérések során kapott adatok közül melyekre van szükség a továbbiak során és melyek törölhetők;
  • a testösszetétel-mérések során kapott esetleges hibaüzenetek esetén mi a teendő;
  • a TGMD-2 vizsgálatban a nem egyértelmű kritériumok megvitatása és pontosítása a szubjektivitás minimalizálásának érdekében. Megtekintettünk egy korábbi TGMD-2 mérésen rögzített videót, a felvételen látható gyermek tesztjét közösen értékeltünk;
  • a TGMD-2 vizsgálatban a nem egységes mérőeszközök (labdák, baseball-labda állvány) összehasonlítása, további felhasználhatóságuk egyeztetése;
  • a KidScreen-27 kérdőív esetén mi a teendő a nem értékelhető kérdőívekkel, illetve azokkal, amelyekben hiányzó vagy nem releváns válaszok vannak;
  • a vizsgálat első mérési periódusából származó adatok digitalizálásának határideje;
  • a digitalizálás után a papíralapú mérési jegyzőkönyvek, kérdőívek további tárolása;
  • a vizsgálat következő mérési periódusának időbeosztása.

A meeting végén meghívást kaptunk az aradi partner 2019 májusára tervezett 8. International Symposium "Research and Education in an Innovation Era" - Section: Health related physical fitness vs skills related physical fitness – new perspectives approach to physical fitness című nemzetközi tudományos konferenciájára.

További cikkek

  • Hír
2022. február 28.
The effects of physical education on gross motor skills in 6-7 years old