Módszertani ajánlás

A rendszeres egészségfejlesztő testmozgás az életminőség, a motoros képességek és a testösszetétel kölcsönhatásainak komplex, összehasonlító elemzése a Kárpát-medencében élő magyar, román és szlovák diákok körében megvalósult kutatás alapján.

Készült, a „A rendszeres egészségfejlesztő testmozgás, az életminőség, a motoros képességek és a testösszetétel kölcsönhatásainak komplex, összehasonlító elemzése a Kárpát-medencében élő diákok körében magyar-román-szlovák együttműködés keretében" (Pályázati azonosító: EFOP-5.2.2-17-2017-00035) című pályázat keretében.


Tartalomjegyzék

BEVEZETÉS

A KUTATÁSI TEVÉKENYSÉG BEMUTATÁSA

Az elhízás és következményei
A mindennapos testnevelés Magyarországon
A mindennapos testnevelés célja és buktatói
A mindennapos testnevelés hatásainak vizsgálata
Testnevelés - Romániai szabályozások az oktatásban
Testnevelés - Szlovákiai szabályozások az oktatásban
Kutatási kérdések, hipotézisek
Felhasznált eszközök és módszerek
Nemzetközi kutatóhálózat
A vizsgálatban résztvevő személyek
A vizsgálat helye és ideje
Módszerek – 1. altéma
A testösszetétel mérése
A motoros képességek vizsgálata
Az életminőség vizsgálata
Módszerek - 2. altéma
Módszerek - Statisztikai analízis

MÓDSZERTANI AJÁNLÁS A KUTATÁSI EREDMÉNYEK ALAPJÁN

Módszerek a testnevelésben
Foglalkoztatási formák a testnevelésben
A mozgástanulás szerkezeti felépítése, folyamata
A mozgástanulás didaktikai alapjai
A motiválás
Differenciálás a testnevelésórán
Ellenőrzés és értékelés a testnevelés órán
Minta a tematikus egységhez és óratervezethez
Jó gyakorlat, esetleírás, pszichológia és mentálhigiéné az oktatásban
Önismeret és készségfejlesztés
Önismeret és személyiségfejlesztés
Önmegfigyelés
Önértékelés
Pszichológiai változások
Probléma alapú tanulás: mit és hogyan tanulnak a diákok?
PAT és más, tapasztalati alapú megközelítések
Összefoglaló táblázat az anyagrészhez
A tanár szerepe
Reflektálás a PAT-ben

ÓRATERV MINTA

A kutatási tevékenység során felhasznált szakirodalom
A módszertan során felhasznált szakirodalom


A teljes módszertani ajánlás ajánlás letölthető az alábbi hivatkozással.

Módszertani ajánlás
28.8 MB
efop_522_modszertani_ajanlas.pdf

További cikkek

  • Hír
2022. február 28.
The effects of physical education on gross motor skills in 6-7 years old