Projektnyitó nemzetközi konferencia és disszeminációs műhelymunka

Időpont: 2018. 03. 23., 14:00
Helyszín: SZTE JGYPK Testnevelési és Sporttudományi Intézet (6725 Szeged, Hattyas u. 10., 4008-as terem)

Az eseményen Dr. Molnár Andor szakmai vezető, a köszöntője után bemutatta a projekt céljait (a rendszeres testmozgás jótékony hatásainak igazolása mérésekkel) és szakmai vállalásait (országonként 200-200 iskolakezdő gyermek és 100-100 szakértő vizsgálata), valamint a projekt megvalósítása során várható gyakorlati hasznot (a vizsgálati eredmények alapján szakmai ajánlások kidolgozása).

Ezután a projektben kooperáló kutatóhelyek és - csoportok bemutatkozása következett, részletesen kitérve a projekt megvalósításában résztvevő szakemberekre, a felmérésbe bevont iskolákra, a kutatócsoportok egyéb kutatási témáira, a kutatóhelyek infrastruktúrájára. Dr. Győri Ferenc szakmai megvalósító az László Ferenc Sporttudományi Kutatóműhely kutatócsoportját, Dr. Viorel Petru Ardelean szakmai megvalósító az aradi (Románia) Aurel Vlaicu Egyetem, Testnevelés és Sport Kar Sporttudományi kutatócsoportját, PaedDr. Dobay Beáta szakmai megvalósító a komarnoi (Szlovákia) Selye János Egyetem, Testnevelés és Sport Tanszék Sporttudományi kutatócsoportját mutatta be. Dr. Győri Ferenc szakmai megvalósító a partnerek távollétében mutatta be a kolozsvári (Románia) Babeş-Bolyai Tudományegyetem, Testnevelés és Sport Kar Sporttudományi kutatócsoportját és a nyitrai (Szlovákia) Konstantin Filozófus Egyetem, Testnevelés és Sport Tanszék Sporttudományi kutatócsoportját Sporttudományi.

A továbbiakban Dr. Molnár Andor szakmai vezető ismertette kutatóhelyenként és összesítve is a projekt keretein belül tervezett kutatás munkarendjét (szervezési feladatok, felmérések, adatrögzítés, digitalizálás) és időrendjét, a három kutatási fázis és azok részfeladatainak beosztását, a célcsoportba tartozó szakértők vizsgálatának menetrendjét. Ismertette a projekt keretein belül tervezett kutatás módszereit (testösszetétel-mérés, motoros képességek felmérése, életminőség vizsgálata, szakértők vizsgálata) és a felhasználásra kerülő mérőeszközöket (Omron BF-511 testösszetétel analizátor, Test of Gross Motor Development-2, KidScreen-27 kérdőív és szakértői kérdőív). Emellett részletezte a kutatási eredmények felhasználásának, publikálásának lehetőségeit (szakmai ajánlások, konferencia-előadások, szakmai cikkek).

További cikkek

  • Hír
2022. február 28.
The effects of physical education on gross motor skills in 6-7 years old